یک دلار آمریکا برابر با ۱۴۰۵۰ تومان

زیتون– خبرها حاکی از ادامه افزایش تدریجی نرخ دلار در کشور و ورود آن به کانال ۱۴ هزار تومان است.

در ادامه افزایش قیمت طلا و ارزهای خارجی در بازار ایران، امروز (سه‌شنبه) برابری دلار آمریکا و ریال ایران به ۱۴۰۵۰ تومان رسید.

این بالاترین قیمت دلار آمریکا در ۶ ماه اخیر محسوب می‌شود.

گزارش سایت‌های اعلام نرخ ارز و طلا همچنین نشان می‌دهد که قیمت یورو، ارز واحد ۱۹ کشور اروپایی هم به ۱۵۵۲۰ تومان رسیده‌ است.

قیمت هر دلار در اول آبان حدود ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان بود. ولی همزمان با سومین روز اعتراضات برای اولین بار پس از افزایش قیمت بنزین و قطع اینترنت روند رشد نرخ دلار مشخص و قمیت هر دلار آمریکا در ایران به ۱۲۷۰۰ تومان رسید؛ اما رشد قیمت دلار همچنان متوقف نشده است.

روند افزایش قیمت ارزهای خارجی و طلا در ایران از دو هفته پیش و با افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن آغاز شد و در روزهای اخیر با ارائه بودجه سال آینده شدت گرفته است.

از زمان جهش نرخ ارز، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی چندین بار وعده داده آرامش به بازار بازخواهد گشت.

او اتفاقات اخیر در بازار ارز را ناشی از شوک قیمت بنزین و انتظارات تورمی ناشی از آن دانسته است.

او در یادداشت اخیر خود در اینستاگرام نوشته است: «بانک مرکزی، تمام تلاش خود را برای برگرداندن ثبات لازم به بازار ارز به کار خواهد گرفت. هموطنان عزیز نیز ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز را همواره مدنظر داشته باشند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »