محمد کیانوش‌راد بازداشت شد

زیتون– محمد کیانوش‌راد٬ عضو سابق شورای مرکزی حزب اتحاد ملت بازداشت شد.

امتداد٬‌ارگان رسانه‌ای حزب اتحاد٬ خبر داد که صبح امروز (یکشنبه) ماموران امنیتی با مراجعه به منزل محمد کیانوش‌راد ضمن تفتیش منزل وی، این فعال سیاسی اصلاح طلب را بازداشت کردند.

محمد کیانوش‌راد از امضا کنندگان بیانیه ۷۷ نفر بود.

پیش از او مهدی محمودیان٬‌ از دیگر امضا کنندگان این بیانیه نیز بازداشت شده بود.

این فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم پس از اعتراضات آبان ماه از ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب سخن گفته بود.

کیانوش‌راد در این رابطه به روزنامه آرمان گفته بود: «حجم خرابی‌ها و خون‌های ریخته شده نیازمند به بررسی جدی ریشه‌ها و دلایل چنین اتفاقی را در کشور ضروری می‌نماید. هرگونه شفاف‌سازی صادقانه در این جهت می‌تواند به عنوان قدرت برای مواجهه با حوادث پیش رو در آینده مورد استفاده دوگانه مسئولان و مردم قرار بگیرد.»

عضو سابق شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه تاکید کرده بود: «در واقع شفاف‌سازی در اینگونه موارد می‌تواند به افزایش آگاهی‌های اجتماعی و همچنین ایجاد موانع برای اقدامات خارج از چارچوب منجر شود. در هر صورت این وظیفه اولیه‌ای است که باید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به انجام آن مبادرت ورزد و در غیر این صورت نمایندگان مجلس می‌توانند با امضای طرح تحقیق و تفحص چنین امری را پیگیری کنند.»

پس از اعلام افزایش قیمت بنزین در روز جمعه ۲۴ آبان، ده‌ها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود.

اعتراض‌های اخیر به گفته مقام‌های دولتی، در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور، در ۲۷ استان، رخ داد و تنها شهر تهران شاهد بروز اعتراضات در ۱۰۰ نقطه از شهر بود.

«زیتون» پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس اخباری که از یک مقام امنیتی دریافت کرده تعداد کشته شدگان پنج روز اول اعتراضات اخیر ایران افزون بر ۲۷۰ تن است. از این تعداد کشته شدن ۱۴۳ نفر روز گذشته به تایید سازمان عفو بین الملل نیز رسیده است. وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، نیز شمار کشته‌ها را تا ۳۶۶ عنوان کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش اخیر خود از کشته شدن دست‌کم ۲۰۸ نفر در جریان اعتراضات اخیر خبر داده است.

اما تنها نام و نشان تعداد اندکی مشخص شده است.

پیش از این حسین نقوی حسینی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ اعلام کرد که در اعتراضات اخیر بیش از «هفت هزار نفر» بازداشت شده اند.

اما بر اساس برآوردهای فعلی در این اعتراض‌ها حداقل ۳۶۶ نفر کشته و بیش از هشت هزار نفر بازداشت‌ شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »