روحانی استعفا نمی‌دهد

زیتون- علی ربیعی٬ سخنگوی دولت٬ با اعلام اینکه به هیچ عنوان بحث استعفای رییس جمهوری مطرح نیست، طرح این مساله از جانب معاون اول رییس جمهوری را تکذیب کرد.

او در این رابطه توضیح داد: «به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس جمهور مطرح نیست. من صمیمیتی هم با آقای جهانگیری دارم و زیاد گفت‌وگو می‌کنیم نه همچین ایده ای دارند و نه این موضوع صحت دارد.»

سخنگوی دولت در ادامه گفت: «برخی می‌گویند به دلیل اعتراض که نمی‌گذارند دولت کار کند رییس جمهور باید استعفا دهد. برخی هم از ابتدای عمر دولت می‌گفتند دولت شش ماه بیش تر نمی‌ماند، متاسفانه توجه نمی کنند در چه شرایطی هستیم. اتفاقات که افتاده و فشارهایی که تحمیل شده را در نظر بگیرند. یکی از مشکلات ما سخن نگفتن و اطلاع نرساندن بوده است. دولتی که در شش سال کارنامه خوبی از قدرت خرید و اشتغال مردم داشته باید بگوید چرا می‌خواهید عامل تحریم را نادیده بگیرد؟ ما معتقد هستیم این روزها خواهد گذشت ، همه تلاش خود را برای عبور از این روزها خواهد کرد.»

در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره وجود طرحی برای استعفای رئیس جمهور ایران به دلیل تشدید مشکلات اقتصادی و سیاسی و بالا گرفتن انتقادها از دولت مطرح شده است.

از مهمترین این گمانه‌زنی‌ها٬ یادداشت عباس عبدی در روزنامه اعتماد بود.

عباس عبدی، از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان٬ در یادداشتی با عنوان «انتخابات زودرس» در روزنامه اعتماد و پس از آن مصاحبه او با هفته‌نامه صدا و توضیح او درباره مطرح شدن موضوع استعفای حسن روحانی در کابینه، واکنش‌هایی را به دنبال داشت و در نهایت سخنگوی دولت را مجبور به تکذیب کرد.

عباس عبدی در یادداشت خود برگزاری انتخابات زودرس بعد از کناره‌گیری آقای روحانی را به عنوان راه حلی برای پر کردن «شکاف شدید در ساختار قدرت و کاهش تنش مدیریت مطرح کرده بود.

او سپس در مصاحبه‌اش با هفته‌نامه صدا گفته بود که هم حملات بسیار شدید و بحران‌ساز شده و هم، مشکلات دارد بیشتر می‌شود و نیاز بیشتری به تصمیم‌های جدی وجود دارد.

این تئوریسین اصلاح طلب گفته بود که ایده استعفای رییس جمهوری برای اولین بار در سطح برخی از وزرا مطرح شده و بعضی از آنها به این نتیجه رسیده‌اند که با ادامه این حد از تنش دیگر کاری نمی‌شود کرد.

او همچنین خبر داده بود: «شنیده‌ام که معاون اول رئیس‌جمهور هم، کم ‌و بیش به چنین فکری رسیده است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. ریشه مصیبت ها در ساختار رژیم هست. ساختار باید اصلاح و حقوق شهروندی همه ایرانیان تامین شود. رئیس جمهور هم نفر اصلی نیست. همه قدرت و ثروت ملی در دست رهبر هست.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »