محمود صادقی: وزرات اطلاعات از من شکایت نکرده است

زیتون– محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس٬ گفت که وزارت اطلاعات از او شکایت نکرده است.

او در حساب توییتری خود نوشت: «وزارت اطلاعات از من شکایت نکرده، بلکه به رییس مجلس نامه ‌نوشته است. از محتوای نامه اطلاع ندارم. انتظار می‌رود سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان اظهارات خود را اصلاح کند.»

۲۵ آذرماه محمدجواد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت وزارت اطلاعات ایران از محمود صادقی، به خاطر افشای مطالب طبقه‌بندی شده در مورد پرونده ترور «دانشمندان هسته‌ای» خبر داده بود.

به گفته جمالی همچنین یکی دیگر از دلایل شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی جلسات او با مظنونان قبلی این پرونده «علی‌رغم توضیحات وزیر اطلاعات» و دادن «قول‌های خلاف واقع» به آنها بوده است.

مرداد ماه گذشته بعد از پخش گزارش بی‌بی‌سی فارسی درباره سرنوشت متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، محمود صادقی از مسئولان خواست درباره این پرونده توضیح دهند.

در گزارش بی‌بی‌سی مازیار ابراهیمی، یکی از این متهمان قبلی پرونده از فشار وزارت اطلاعات برای اعترافات ساختگی و همچنین پرونده‌سازی دستگاه قضایی علیه خود گفته بود.

مقام‌های ایران می‌گویند در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ چهار تن از دانشمندان هسته‌ای ایران کشته شدند و یک دانشمند دیگر نیز از سوء‌قصد جان سالم به در برده است.

پس از رسیدگی به این پرونده و پخش اعترفات تلویزیونی، مجید جمالی فشی یکی دیگر از متهمان، در اردیبهشت سال ۱۳۹۱ به اتهام ترور مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران اعدام شد. مازیار ابراهیمی درمصاحبه با بی‌بی‌سی تردیدهایی را در مورد واقعی بودن اتهامات و اعترافات مجید جمالی فشی مطرح کرد.

محمود صادقی در اولین واکنش توییتری خود به پخش مصاحبه ابراهیمی از مسئولان خواست درباره «ادعاهای عجیبی که اخیرا درباره کذب بودن اعترافات متهمان به ترور دانشمندان هسته‌ای مطرح شده» توضیح دهند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »