پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر،‌ شوهر خواهر، دایی‌، عمو و پسر عموی ۱۱ ساله بازداشت شدند

بازداشت اعضای خانواده و فامیل پویا بختیاری

زیتون– خبرگزاری مهر بامداد سه‌شنبه، سوم دی‌ماه، به نقل از یک «منبع مطلع» از بازداشت خانواده پویا بختیاری، از قربانیان اعتراضات آبان‌ماه، خبر داد.

خبرگزاری مهر به نقل از این «منبع مطلع» که به نامش اشاره نکرد نوشت: «یکی از این خانواده‌ها که فرزندشان در اغتشاشات اخیر به صورت مشکوکی کشته شد خانواده پویا بختیاری بود که علیرغم دعوت و صحبت با ایشان در روند پروژه ضد انقلابی ورشکستگان فراری قرار گرفته و فعالانه بر اقدامات ساختارشکنانه خود اصرار ورزیدند.»

این خبرگزاری بر اساس اظهارات این «منبع مطلع» اضافه کرده است، خانواده پویا بختیاری با «حکم قضائی» و در راستای «صیانت از نظم و امنیت» و نیز به منظور «جلوگیری از تداوم پروژه کشته‌سازی و تکرار اقدامات مسلحانه علیه مردم» بازداشت شدند.

خبرگزاری مهر مشخص نکرده است که این «منبع مطلع» وابسته به کدام یک از نهادهای امنیتی یا قضایی ایران است. همچنین در این گزارش مشخص نیست که چه تعداد از اعضای خانواده پویا بختیاری بازداشت شده‌اند.

در صدا و سیما نیز خبر بازداشت خانواده این جانباخته اعتراضات آبان ماه به صورت زیر نویس٬ اطلاع رسانی شده است.

خانواده پویا بختیاری، جوان ۲۷ساله‌ای که در اعتراض‌های آبان کشته شد، قرار است پنجم دی‌، به عنوان چهلمین روز کشته‌شدن فرزندانشان مراسمی در شهر کرج برگزار کنند.

ولی در ۳۰ آذرماه گزارش شده بود که ناهید شیرپیشه و منوچهر بختیاری٬ پدر و مادر پدر پویا بختیاری، به وزارت اطلاعات احضار شده و از آنان خواسته شده که مراسم چهلمین روز فرزندشان را در یک مکان سرپوشیده برگزار کنند.

منوچهر بختیاری با این حال اعلام کرده بود که با این خواسته وزارت اطلاعات مخالفت کرده است.

ساعتی پیش ایران اینترنشنال به نقل از پسر دایی پویا بختیاری خبر داد که پدر،‌مادر،‌ پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر،‌ شوهر خواهر، دایی‌، عمو و پسر عموی ۱۱ ساله این جانباخته اعتراضات آبان در حمله ماموران امنیتی بازداشت شدند. از محل بازداشت این افراد همچنان اطلاعی در دست نیست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر،‌ شوهر خواهر، دایی‌، عمو و پسر عموی ۱۱ ساله بازداشت شدند

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »