? زنده| نامه نرگس محمدی درباره ضرب و جرح در زندان اوین و تبعید به زندان زنجان

 

 


نامه نرگس محمذی درباره ضرب و جرح در زندان اوین و تبعید به زندان زنجان


برهم صالح، رییس جمهوری عراق استعفا داد

شبکه المیادین خبر از «استعفای برهم صالح رییس جمهوری عراق» داد. المیادین نوشته است که برهم صالح پیام استعفای خود را به پارلمان عراق ارسال می‌کند.

او در این پیام از گروه‌های پارلمانی و سیاسی خواسته است که «بیانگر خواسته‌های عموم مردم باشند.»
خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز به نقل از برهم صالح نوشته است: «ترجیح می‌دهم استعفا دهم تا نامزدی نخست‌وزیری را قبول کنم که معترضان عراقی با وی مخالف هستند.»



ابراز نگرانی کانون نویسندگان ایران از وضعیت سلامت آرش گنجی

کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت آرش گنجی مترجم و منشی این کانون، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط او شد.

کانون نویسندگان ایران در این بیانیه از انتقال آرش گنجی مترجم بازداشت شده به بازداشتگاه اوین خبر داد و نوشت که او «تحت بازجویی وزارت اطلاعات» قرار دارد.

آرش گنجی روز یکشنبه یکم دی ماه در خانه خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

در بیانیه اخیر کانون نویسندگان ایران آمده است که آرش گنجی دچار «بیماری قلبی» است و «بازداشت و فشار ناشی از بازجویی‌هایی که در پایمال کردن حقوق انسانی و قانونیِ متهمان شهره‌ی عالم است، جان او را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

این کانون هشدار داده است که «مسئولیت هر گونه آسیب بر عهده‌ نهاد بازداشت‌کننده و حاکمیتی است که نشان داده است در برابر حق آزادی بیان مردم جز ضرب و جرح، زندان و کشتن پاسخی ندارد.»



ناجا: فعلا برنامه‌ای برای سربازی زنان نداریم

موسی کمالی٬ مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی، گفت: «ستاد کل نیروهای مسلح فعلا برنامه‌ای برای سربازی بانوان ندارد.»/خبرگزاری مهر



 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »