تبعید نرگس محمدی به زندان زنجان

زیتون– نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر و زندانی سیاسی٬ به زندان شهر زنجان تبعید شد.

او که از جمله زنانی بود که در زندان اوین محمدی در اعتراض به کشتار معترضان در آبان در زندان اوین تحصن کرده‌، در تماسی تلفنی با خانواده‌اش از انتقال خود به زندان زنجان خبر داده است.

نرگس محمدی به همراه ۷ زندانی دیگر از روز شنبه ۳۰ آذرماه طی نامه‌ای اعلام کرده اند، در همبستگی با کشته شدگان اعتراضات آبا‌ن‌ماه ۱۳۹۸ تا چهلم آنان دست به اعتصاب می زنند.

به گفته تقی رحمانی همسر نرگس محمدی علاوه خانم محمدی،منیره عربشاهی، آنتا دائمی، صبا کرد افشاری، یاسمین آریانی، مژگان کشاورز، سمانه نوروزی مرادی و سهیلا حجاب متحصن شده‌اند.

نرگس محمدی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال و تشکیل کمپین لغو گام به گام اعدام (لگام) به ۱۰ سال، در مجموع ۱۶ سال زندان، محکوم شده است؛ اگرچه که هر دو اتهام را بارها تکذیب کرد و طبق اساسنامه لگام، نقشی در تشکیل این کمپین نداشته است.

با توجه به اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی، رای دادگاه بر اساس بیشترین حکم ۱۰ سال حبس، خواهد بود.

نرگس محمدی حدود هفت سال از ۱۰ سال محکومیت خود را گذرانده و باید مشمول آزادی مشروط شود.​

پیشتر بهزادی‌راد٬ وکیل این زندانی سیاسی خبر داده بود که همچنین قرار بود به نرگس محمدی مرخصی داده شود و حتی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط پرونده موافقت کرده بود اما دادستانی با آن مخالفت کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »