بازداشت چندین نفر در جریان مراسم چهلم جانباختگان اعتراضات آبان

زیتون– چند نفر از کسانی که برای گرامیداشت یاد کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه در مراسم چهلم پویا بختیاری به گورستان بهشت سکینه کرج رفتند بازداشت شده‌اند.

حاضران در بهشت سکینه شعار «مرگ بر دیکتاتور» سرداده‌اند.

تصاویر منتشرشده حاکی از به پرواز در آمدن یک هلیکوپتر بر فراز این گورستان و به حصر درآمدن قبر پویا بختیاری توسط نیروهای لباس شخصی است. همچنین نیروهای امنیتی در این گورستان حضوری پررنگ همراه با ماشین‌های زرهی و آب‌پاش داشته‌اند.

همچنین صبح امروز خبرهایی از «مستقر شدن سه اتوبوس لباس‌شخصی و بسیجی» و «ایست‌بازرسی» در ورودی گورستان سکینه رسید.

پیش از این چندین نفر از بستگان پویا بختیاری، از جمله مادر و پدر او را هم بازداشت کرده‌اند. آنها برای مراسم چهلم فرزندشان، که در اعتراضات به ضرب گلوله کشته شد، فراخوان داده بودند.

در همین رابطه امروز (پنجشنبه) ماموران امنیتی و یگان‌های ضدشورش در بسیاری از شهرهای ایران مستقر شده‌اند و دسترسی به اینترنت هم مختل شده است.

در شهرهای دیگر ایران نیز جو امنیتی سنگینی بر میدان‌های اصلی حاکم بوده است و ماموران اجازه شکل‌گیری تجمعی را نمی‌دهند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »