هشدار «فعالان اصولگرا» به آیت‌الله خامنه‌ای: نظام در حال اضمحلال است

زیتون– گروهی از فعالان اصولگرا در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، هشدار داده‌اند که ادامه روندهای جاری در حکومت ایران به «اضمحلال نظام و رویگردانی کثیری از مردم از دین و حکمرانی دینی» منجر خواهد شد.

در بخش دیگری از این  نامه همچنین از آیت‌الله خامنه‌ای انتقاد شده که با ممانعت از بررسی طرحی درباره قیمت بنزین در مجلس «شائبۀ تعلیق مجلس» را ایجاد کرده است.

این نامه را سعید زیباکلام، استاد فلسفه دانشگاه تهران، روز سه‌شنبه در کانال تلگرامی خود منتشر کرده‌است. پای این بیانیه تا این لحظه نام صد نفر از استادان دانشگاه، دانشجویان و نیز دانش‌آموختگانِ اغلب اصولگرا و وفادار به نظام جمهوری اسلامی دیده می‌شود.

امضاکنندگان نامه با اشاره به اعتراضات آبان هشدار داده‌اند: «اگر جمهوری اسلامی دست به اصلاحات اساسی، بنیادین و ساختاری نزند و در سیاست‌های راهبردی فعلی تجدید نظر نکند و ارادۀ جدی برای فهم واقعیتِ دردهای مردم و شنیدن فریادهای نارضایتی آن‌ها و به رسمیت‌شناختن حق اعتراضشان نداشته باشد، نه تنها این دست اعتراضات هیچگاه تمام نخواهد شد بلکه در ابعاد گسترده‌تری در آینده ادامه خواهد یافت.»

آنها ریشه اعتراضات اخیر را فساد سیاسی، ناکارآمدی و بی‌توجهی دانسته و اعتراض کرده‌اند: «بعد از حدود چهل روز از واقعه، نهادهای قضایی و انتظامی هیچگونه آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان اعلام نکرده‌اند در حالی که آمارهای غیر رسمی حیرت‌آور و فاجعه‌بار است.»

امضا کنندگان این نامه با انتقاد از «اشرار و اغتشاش» نامیدن معترضان و اعتراضات، خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای نوشته‌اند که این کار «باعث بی‌مبالاتی بیشتر نهادهای مسئول امنیت نسبت به حقوق انسانی معترضین و از سوی دیگر موجب اشتعال خشم عمومی می‌گردد.»

واژه «اشرار» را نخستین بار رهبر جمهوری اسلامی در توصیف معترضان آبان ماه به کار برد. پس از آن عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، نیز آنان را «اشرار قمه‌کش» خواند.

امضاکنندگان نامه سرگشاده به رهبر جمهوری همچنین نحوه برخورد با معترضان را «تضویری برای جهانیان» توصیف کرده‌اند با این پیام که «اگر این مردم معترض به خیابان‌ها آمده و اعتراض بعضاً خشم‌آلود خود را بروز دهند، باید منتظر گلوله‌های ما باشند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. بنده چنین انتظاری از آقای سعید زیبا کلام نداشتم به هر حال شجاعت ایشان در انتقاد از رهبرشان و پذیرش حق اعتراض معترضان خود گام بزرگی است و باید از ایشان استقبال کرد و در ادامه می تواند به پذیرش حقایق دیگر منجر شود.

  2. با سلام. حالا انتظار دارید که رهبر چه کند؟ بگوید که اشتباه کرده است. آیا تا بحال یک رهبر سیاسی و دینی در طی تاریخ به اشتباه اعتراف کرده است که این دومی باشد. دیگر کار از کار گذشته است رهبر و امام و دعا نذر کاری از پیش نمیبرند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »