آخرین اخبار از انتقام سخت

سپاه پاسداران: ۸۰ آمریکایی کشته شدند؛ عراق و آمریکا: تلفات نداشت

زیتون– رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران از جمله خبرگزاری فارس و تسنیم از کشته شدن حداقل ۸۰ آمریکایی و زخمی شدن تعدادی بیشتر در حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به دو پایگاه‌ عراقی که مقر نیروهای نظامی ایالات متحده هستند، خبر دادند.

در بیانیه سپاه پاسداران در این رابطه آمده است: «رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفقیت آمیز به نام شهید سلیمانی با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه عین الاسد را در هم کوبیدند.»

 

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله خامنه‌ای: دیشب یک سیلی زده شد ولی انتقام بحث دیگری است

ترامپ در آستانه جنگ با ایران: آغوش ما برای صلح باز است

پایگاه هوایی عین‌الاسد بزرگترین پایگاه نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق محسوب می‌شود. این پایگاه در استان انبار، غرب عراق قرار دارد. دومین پایگاهی که هدف قرار گرفت در نزدیکی فرودگاه شهر اربیل کردستان عراق است.

وزارت دفاع آمریکا تایید کرده است که بیش از دوازده موشک به پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق و یک پایگاه دیگر در اربیل شلیک شده است. گزارشی از تلفات حملات موشکی سپاه منتشر نشده است.

پایگاه عین‌الاسد که مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته است، همان پایگاهی است که ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸ دونالد ترامپ از آن بازدید کرده بود.

درحالی رسانه‌های داخلی بر کشته و زخمی شدن آمریکایی‌ها در طی این حمله تاکید دارد که رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در طی این حمله کسی کشته نشده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز ارتش عراق اعلام کرده است که حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی‌ها در خاک عراق، هیچ تلفاتی درمیان نیروهای عراقی به جا نگذاشته است.

ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده است که مجموعا ۱۷ موشک به سوی پایگاه عین الاسد پرتاب شده اما دو موشک عمل نکرده است. بر اساس این بیانیه پایگاه هوایی اربیل هم هدف پنج موشک ایران قرار گرفته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

آخرین اخبار از انتقام سخت

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »