? زنده| خسارت ناشی از ساقط شدن هواپیمای اوکراینی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار

 

 




خسارت ناشی از ساقط شدن هواپیمای اوکراینی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار


رییس جمهوی آمریکا خطاب به رهبران ایران: معترضان را نکشید

رییس‌ جمهوری آمریکا٬ در تازه‌ترین پیام توئیتری خود خطاب به مقامات جمهوری اسلامی نوشت: «خطاب به رهبران ایران – معترضان را نکشید. هزاران نفر در حال حاضر توسط شما کشته یا زندانی شده‌اند.»

دونالد ترامپ در ادامه گفته که «جهان نظاره‌گر است. مهمتر از همه، ایالات متحده آمریکا نظاره‌گر است. اینترنت خود را دوباره باز کنید و بگذارید خبرنگاران آزادانه کار کنند! دست از کشتن مردم بزرگ ایران بردارید!»

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1216356280933273600?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1216356280933273600&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.radiofarda.com%2Fa%2Ff4_trum_reaction_iran_protests%2F30373046.html



تسلیت کانون نویسندگان ایران برای ساقط کردن هواپیمای مسافربری

کانون نویسندگان ایران با اشاره به ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراین در نزدیکی تهران به بازماندگان جان‌باختگان این سانحه تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که این “جان‌های پرپرشده سبب‌ساز رخت بربستن جنایت و دروغ از این سرزمین شوند”.

کانون نویسندگان طی ‌بیانیه‌ای با اشاره به کتمان حقیقت و اعتراف دیرهنگام به این که “خطای انسانی” سبب‌ساز سقوط این هواپیما بوده نوشت، آن چه که این “خطا” را امکان‌پذیر کرد سلب آزادی بیان و “شرایطی است که در آن هر دست‌اندرکار بزرگ و کوچک حکومت وظیفه‌، اجبار و نیاز به پاسخ‌گویی در برابر مردم ندارد.”

کانون نویسندگان با تأکید بر این که “وجه تقریبا بین‌المللی این فاجعه‌ی ضد انسانی و رو شدن برخی اسناد” مسئولان را وادار به اعتراف کرد می‌نویسد: «هر جامعه به اندازه‌ی برخورداری‌اش از آزادی بیان می‌تواند مسئولان عرصه‌های عمومی چون حکومت را پاسخگو کند.»


خبرنگار صدا و سیما دستور داد: سفیر انگلیس اخراج شود

https://twitter.com/as_zabihpour/status/1216280080214872064?s=09


رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح طلب انتخابات مجلس

شورای نگهبان روند بررسی صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به پایان رسانده و «۸۰ نماینده اصلاح طلب و اصولگرای» حاضر در مجلس فعلی را رد صلاحیت کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها صلاحیت شماری از نمایندگان فعلی مجلس از جمله محمود صادقی، الیاس حضرتی، علی مطهری، محمد رضا تابش، حسین نقوی حسینی، طیبه سیاوشی، فاطمه سعیدی و نادر قاضی پور برای کاندیداتوری مجدد در انتخابات رد شده است.

تعدادی از تایید صلاحیت‌شدگان سرشناس عبارتند از محمد باقر قالیباف، الیاس نادران، مجتبی ذوالنور، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، محسن علیجانی و پروانه مافی./خبرگزاری تسنیم





انصراف ۱۰۰ هنرمند مشهدی از حضور در جشنواره تئاتر فجر

سه گروه نمایشی مشتمل بر صد هنرمند مشهدی از حضور در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انصراف دادند.

گروه‌های «آدیداس»، «جانی سکیکی» و «خدای جنگ» که از مشهد به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته بودند، در ابراز هم‌دردی با مردم داغ‌دیده ایران در پی ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از حضور در این جشنواره انصراف دادند.

در بیانیه اعلام انصراف این گروه‌های نمایشی آمده است: «توان روحی حضور در جشنواره را نداریم.»



استعفای عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران در اعتراض به «دروغ» اخیر

بهاره آروین، عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران صبح امروز با انتشار پیامی در صفحه تلگرام خود خبر استعفای خود را در پی اتفاقات اخیر کشور منتشر کرد.

به نوشته او «امروز در ساختاری غرق در فساد سیستماتیک، با منظره‌ای تکان‌دهنده از دروغ و پنهان‌کاری و مسئولیت‌ناپذیری روبه‌رو شده‌ایم که با ساز و کار موجود، هیچ امیدی به اصلاحش نداریم.»


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »