افزایش فشار بر خانواده مسافران هواپیمای اکراینی

? بگویید مدافع ولایت هستند تا پیکر فرزندتان را تحویل بگیرید

زیتون– طی روزهای گذشته شنیده‌هایی مبنی بر تحت فشار قرار دادن بازماندگان کشته شدگان هواپیمای مسافربری اکراین به گوش می‌رسید.

امروز دو منبع جداگانه٬ از یک نهاد امیتی و نزدیکان یکی از کشته شدگان در گفت‌وگو با «زیتون» این موضوع را تایید کردند.

بر اساس این خبر خانواده کشته‌شدگان سقوط هواپیمای مسافربری برای مصاحبه با رسانه‌های خاص اعم از فارس و تسنیم٬ شرکت در جلساتی با حضور مقامات نظام و تایید «ولایت‌پذیری‌شان» تحت فشار هستند.

یکی از نزدیکان یکی از مسافران این پرواز به «زیتون» گفت که پس از تماس‌های فراوان از نهاد‌های مختلف در نهایت به خانواده این قربانی گفته شده که اگر از خواست‌های نهادهای امنیتی سرباز زنند٬ پیکر فرزندشان به ایشان تحویل داده نخواهد شد.

همچنین برخی دیگر از خانواده‌ها نیز برای برگزاری مراسم ترحیم تحت فشار هستند.

از سوی دیگر مساجد نیز موظف شده‌اند که اکیدا از قبول برگزاری مراسم ختم چند قربانی همزمان٬ خودداری کنند.

یک فرد مطلع در یکی از نهادهای امنیتی نیز به «زیتون» گفت که برای «تجدید بیعت» خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری برنامه دارند.

در همین زمینه «زیتون» اطلاع یافت که خانواده‌های قربانیان برای برگزاری مراسم ختم٬ دفن پیکر عزیزانشان و حتی خروج از کشور برای ملحق شدن به دیگر اعضای خانواده در خارج از کشور٬ باید اول به نظام اسلامی اعلام وفاداری کنند.

پیشتر ایران اینترنشنال خبر داده بود که خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری از مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور٬ منع شده‌اند.

امروز اما خبرگزاری تسنیم٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ مصاحبه با خانواده چندتن از قربانیان این حادثه را منتشر کرد که در تمامی این مصاحبه‌ها خانواده قربانی اعلام وفاداری به ولایت و نظام اسلامی کرده بودند.

همچنین وب سایت پاد٬ ارگان خبری دولت٬ تصاویری از حضور علی شمخانی٬ دبیر شورای عالی امنیت ملی در خانه چند تن از قربانیان سقوط هواپیما را منتشر کرد.

هواپیمای مسافربری اوکراین صبح چهارشنبه ساعاتی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های محل استقرار نیروهای آمریکایی، هدف پدافند موشکی ایران قرار گرفت و سقوط کرد.

حمله موشکی ایران به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در حمله موشکی آمریکا در بغداد در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه انجام شده بود.

ایران ابتدا گزارش‌ها از هدف گرفتن پرواز ۷۵۲ خطوط بین‌المللی اوکراین از تهران به کی یف را تکذیب می‌کرد و یک سخنگوی دولت حتی کشورهای غربی را به «دروغگویی و مشارکت در جنگ روانی» متهم کرد.

هواپیمای مسافربری اکراین دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی تهران در جنوب غربی این شهر هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

قربانیان شامل ده‌ها ایران و کانادایی، و همچنین از افغانستان، اوکراین، بریتانیا و آلمان بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اعلام وفاداری خانواده کشته شدگان تفی سربالاست به ریش حاکمان ، خدایا انکه را عقل ندادی چه دادی .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

افزایش فشار بر خانواده مسافران هواپیمای اکراینی

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »