? زنده| نخست وزیر روسیه استعفا داد

 



آلبانی دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرد

وزارت خارجه آلبانی دو دیپلمات سفارت ایران در این کشور را به دلیل فعالیت‌های «ناهمسو با قوانین» آلبانی اخراج کرد.

به گزارش رویترز، آلبانی از محمدعلی ارض‌پیما نعمتی و احمد حسینی الست، دبیر سوم و رایزن فرهنگی سفارت ایران در تیرانا خواست، «هر چه سریع‌تر« این کشور را ترک کنند.

آلبانی سال ۲۰۱۸ نیز دو دیپلمات ایرانی را به دلیل «نقض قوانین دیپلماتیک خود» و اتهام «فعالیت‌‌های غیر قانونی تهدیدکننده امنیت ملی» این کشور اخراج کرد./دویچه وله فارسی



نخست وزیر روسیه استعفا داد

دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، و هیئت وزرا استعفا دادند.

رییس جمهوری این کشور٬ پوتین٬ از این استعفا استقبال کرد و در دیدار با هیات وزیران روسیه گفت از عملکرد دولت راضی است، اگرچه کارهای انجام نشده‌ای نیز وجود دارد و نیاز به تغییرات است.

استعفای وزیران دولت روسیه در آستانه ایجاد تغییرات در قانون اساسی کشور انجام شده است.

تغییرات جدید در قانون اساسی قدرت را از ریاست‌جمهوری به پارلمان منتقل خواهد کرد./بی‌بی‌سی فارسی



ظریف: توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ از بین نرفته است

محمد‌‌ جواد ظریف، وزیر خارجه ایران امروز در هند گفت که توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ جهان از بین نرفته ‌است.

او گفت مطمئن نیست که هرگونه قرارداد جدید هسته‌ای با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دوام بیاورد.

وزیر امور خارجه که در یک کنفرانس امنیتی در دهلی‌نو صحبت می‌کرد، گفت: «آمریکا تعهداتش در توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ را اجرا نکرد و از آن بیرون کشید …ما با آمریکا توافقی کردیم … و آمریکا خود این توافق را نقض کرد. اگر ما توافقی با ترامپ داشته باشیم، معلوم نیست این توافق چه مدت به طول خواهد انجامید.»/ایرنا



اوکراین خواستار تحویل گرفتن جعبه‌های سیاه هواپیما شد

دادستانی کل و سرویس امنیتی اوکراین روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه اعلام کردند که از مقامات ایرانی خواسته‌اند تا جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراین را به کی‌یف ارائه دهند.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد امنیتی اوکراین گفت که یک بازرس ارشد ایرانی قرار است این هفته به زودی از اوکراین دیدار کنند و تعیین کند که آیا آزمایشگاه اوکراینی برای کار بر روی جعبه‌های سیاه مناسب است یا خیر.

بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی به مقصد کی‌یف در حوالی شهر جدید پرند استان تهران با ۱۷۶ سرنشین سقوط کرد.

این هواپیمای مسافربری با شلیک موشک توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران سقوط کرد./صدای آمریکا


کوشکی: عذرخواهی نمی کنم؛ ذهن بعضی‌ها معیوب است


بازداشت فاطمه ملکی و صدیقه مالکی‌فرد

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد و صدیقه مالکی‌فرد همسر هاشم خواستار که در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده و بلاتکلیفی همسرانشان صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب مشهد دست به تحصن اعتراضی زده‌ بودند، بازداشت شدند.

بمحمد نوری‌زاد و هاشم خواستار از تاریخ ۲۰ مردادماه ۹۸ در بازداشت به سر می‌برند.  حال محمد نوری‌زاد که نزدیک به دوماه است که در اعتصاب غذا و دارو به سر می‌برد وخیم گزارش شده بود.

به گزارش کلمه ملکی، روز یکشنبه پس از دیدار با همسرش محمد نوری‌زاد گفته بود که وی تبدیل به یک جنازه شده است.

 


زینب ابوطالبی: به نظر می‌رسد باید عذرخواهی کنم


 



ایران: احتمال اخلال راداری آمریکا در سرنگونی هواپیمای اوکراینی را بررسی می‌کنیم

علی عبداللهی، معاون هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ادعا کرد  که ممکن است سرنگونی هواپیمای اوکراینی نتیجه اخلال آمریکا در شبکه راداری ایران بوده باشد که باعث شد افراد مسئول پرتاب موشک این هواپیما را با یک موشک کروز اشتباه بگیرند.

به گزارش ایسنا، این مقام نظامی گفته است: «شیطنت‌های آمریکا در منطقه پیشتر هم ثابت شده و تا کنون سیستم‌های سایبری ایران اجسام مجازی ساخته آمریکا را در آسمان کشور مشاهده و ثبت کرده است.» وی افزوده است: «اخلال در عملکرد سامانه‌ها از سوی آمریکا هم مسبوق به سابقه است.»

 


شهناز اکملی به زندان رفت

شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم بیگی، از کشته شدگان عاشورای سال ۸۸ برای اجرای حکم یک سال حبس به زندان رفت.

 

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »