خامنه‌ای: با ترامپ مذاکره نمی‌کنیم اما گفت‌وگوی توییتری چرا

زیتون– گفت‌وگوی توییتری دونالد ترامپ و آیت‌الله خامنه‌ای شب گذشته (جمعه) ادامه پیدا کرد.

رییس جمهوری آمریکا یه یک توییت انگلیسی رهبر جمهوری اسلامی٬ با زبان فارسی پاسخ داد.

دونالد ترامپ با «ریتوییت» (باز توییت) کردن توییت علی خامنه‌ای به فارسی نوشته است: «مردم نجیب ایران، که آمریکا را دوست می دارند، سزاوار دولتی هستند که بیش از تمرکز بر کشتن آنها به جرم احترام خواهی، به آنها کمک کند تا به رؤیاهایشان دست یابند. رهبران ایران به جای آن که ایران را به سمت ویرانی بکشانند، باید هراس افکنی را کنار بنهند و ایران را دوباره باعظمت کنند!»

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1218309736594116608?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1218309736594116608&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.radiofarda.com%2Fa%2Ftrump-retwitting-khamenei%2F30384135.html

آیت‌الله علی خامنه‌ای بامداد جمعه یک توییت دونالد ترامپ را «ریتوییت» کرده و نوشته بود، مقام‌های دولت آمریکا بارها گفته‌اند که در کنار مردم ایران ایستاده‌اند، «آنها دروغ می‌گویند.»

این اولین گفت و گوی توییتری رهبران ایران و آمریکا نیست.

روز شنبه گذشته٬‌شاید برای اولین بار در طول تاریخ رهبر جمهوری اسلامی و یکی از رییس جمهوران آمریکا بی واسطه وارد گفت‌وگو شدند.

رهبر جمهوری اسلامی توییت دونالد ترامپ را «ریتوییت» کرده  بود. رییس جمهوری آمریکا در توییت روز شنبه ۲۱ دی‌ماه و در واکنش به حمله به سفارت ایران در بغداد  در یک پیام توییتری جمهوری اسلامی را متهم کرد که طراح و سازمان‌دهنده حمله به سفارت کشورش در بغداد، پایتخت عراق، است.

او در ادامه این پیام که ساعتی پس از هجوم معترضان به ساختمان سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد منتشر شد تاکید می‌کند که مسئولیت کامل این رخداد را بر عهده تهران می‌داند.

رییس جمهور آمریکا در این توییت این اتفاقات را چنین مورد اشاره قرار داده است: «ایران یک پیمانکار آمریکایی را کشت و بسیاری را زخمی و مجروح کرد. ما با قدرت پاسخ دادیم و همیشه هم خواهیم داد. حالا ایران حمله به سفارت آمریکا در عراق را ترتیب داده است. مسئولیت کاملا بر عهده آنهاست.»

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1212121026072592384?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1212121026072592384&ref_url=https%3A%2F%2Fzeitoons.com%2F71396

با اینکه رییس جمهوری آمریکا شب گذشته و پیش از آغاز سال نوی میلادی تاکید کرد که به دنبال جنگ نیست٬ صبح امروز رهبر جمهوری اسلامی مستقیما پاسخ دونالد ترامپ را داد:

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »