? درخواست از محمد نوری‌زاد: اعتصاب‌غذای‌تان را بشکنید

زیتون– در حالی که منابع آگاه خبر از وخامت حال محمد نوری‌زاد٬ فعال سیاسی و مدنی می‌دهند٬ در پی اعتصاب غذا و دارو می‌دهند٬ او همچنان حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود نیست و گفته است «من جنازه‌ام را بر سر این‌ها می‌کوبم.»

محمد نوری‌زاد که از تاریخ ۲۲ مرداد ۹۸ در بازداشت موقت در زندان مشهد به سر می برد پس از گذشت ۱۰۰ روز بازداشت، در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده‌اش، اقدام به اعتصاب همزمان غذا و دارو کرده و خواستار آزادی بدون قید و شرط و همچنین رسیدگی عادلانه به پرونده است.

پیشتر فاطمه ملکی، همسر این فعال سیاسی و مدنی زندانی اعلام کرده بود که برای حمایت از محمد نوری‌زاد دست به تحصن در مقابل دادگاه انقلاب مشهد خواهند زد.

در همین رابطه ۲۵ دی ماه صدیقه مالکی‌فرد، همسر هاشم خواستار و فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، در پی تحصن در مقابل دادگاه انقلاب مشهد بازداشت شدند.

به گزراش رادیو زمانه پیش از آن علی نوری‌زاد، فرزند محمد نوری‌زاد نیز توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

در همین زمینه آفاق رحیمیان برای شکستن اعتصاب محمد نوری‌زاد نامه‌ای نوشت.
به گزارش «زیتون» خانم آفاق رحیمیان از هموطنان بهایی است که همسرش اعدام شده و دو پسرش یعنی آقایان کیوان و کامران رحیمیان هر یک حدود ۴ سال در زندان رجایی شهر بودند. همچنین آرتین رحیمیان هم فرزند کامران رحیمیان است که در یک دوره پدر و مادرش با هم در زندان بودند و آرتین با مادر بزرگش زندگی می کرد.
خانم رحیمیان نامه ای را برای آقای نوری زاد نوشته و خواستار شکستن اعتصاب غذایش شده.

متن نامه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گفته٬‌ به این شرح است:

جناب نوری زاد
۵ماه است در زندانید و ۵۰ روز است در اعتصاب غذا و دارو هستید تا صدای اعتراض خود را به دیگران برسانید. چند سال پیش وقتی فرزندان و عروس من در زندان بودند به منزل ما آمدید و فروتنانه نسبت به موقعیت سخت من و نوه‌هایم دلجویی نمودید و تلاش کردید وضعیت ما را در جامعه انعکاس دهید. شنیده‌ام شرایط جسمانی‌تان مناسب نیست و جان‌تان در خطر است که اسباب نگرانی زیاد است.
خواهشمندم با شکستن اعتصاب غذا و دارویتان اجازه دهید آرتین و همه کودکان ایران‌مان ببینند شما برای حیات و پاسداشت زندگی حتی در زندان تلاش می‌کنید.
آفاق رحیمیان

نقاشی ای از آقای نوری زاد که از ملاقاتشان کشیده بودند هم ضمیمه است.

محمد نوری‌زاد که تا پیش از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در سال ۸۸ از طرفداران سرسخت جمهوری اسلامی بود، پس از آن انتخابات و آغاز جنبش اعتراضی، به تدریج به یکی از منتقدان حکومت ایران تبدیل شد و مقالات تندی علیه «فساد» و «استبداد» رهبر جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، مجلس خبرگان رهبری و دیگر نهادهای حکومتی نوشت.

او چند بار در سال‌های اخیر دستگیر و در زندان اوین زندانی شده است. محمد نوری‌زاد یک بار در دوران زندانی بودن خود اعتصاب غذا کرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »