? زنده| جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران نگهداری و بازخوانی می‌شود

 

 

 

محسن هاشمی: کاخ فرح در اختیار شورای نگهبان است

https://twitter.com/moh_rafsanjani/status/1221353838516539392


جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران نگهداری و بازخوانی می‌شود

فرج الله رجبی٬ عضو کمیسیون عمران مجلس٬ از تصمیم ایران به نگهداری جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ساقط‌شده در ایران و بازخوانی آن در داخل کشور خبر داد.

فرج الله رجبی گفت که وزارت راه و شهرسازی در صدد آن است که جعبه سیاه این هواپیما را در ایران بخواند.

هواپیمای بوئینگ پرواز تهران- کی‌یف ۱۸ دی‌ماه امسال دقایقی بعد از آغاز پرواز با شلیک سپاه پاسداران ساقط شد و تمامی۱۷۶ مسافر و خدمه پروازی آن جان خود را از دست دادند./تسنیم



عراق پول گاز را نمی‌دهد

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت٬ خبر از آن داد که عراق «برای گاز دریافتی پولی به ما نمی‌دهد.»

او در حاشیه جلسه با روسای دانشگاه‌ها همچنین گفت که «به دلایل فنی» صادرات گاز از ایران به عراق کم شده است.

بیژن زنگنه توضیح دیگری در مورد علت عدم پرداخت از سوی عراق نداد.

مشکل دریافت پول گاز صادراتی ایران به عراق از یک‌سال پیش مطرح شده است.

نامدار زنگنه بهمن سال ۹۷ با اشاره به مشکلات دریافت پول گاز و برق صادراتی گفت عراق دو میلیارد دلار بدهی دارد ولی به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند پول بدهد.

مقام‌های عراقی در ماه‌های گذشته گفته‌اند در چند نوبت پول‌هایی به حساب ایران در بانک تجارت عراق واریز شده ولی مبلغ دقیق واریزی و بدهی باقیمانده عراق اعلام نشده است.

ایران قرارداد صادرات روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به عراق دارد، اگرچه حتی در فصول گرم سال نیز تنها نیمی از این مقدار را تحویل می‌دهد. عراق از گاز ایران عمدتا به عنوان سوخت برای نیروگاه‌های برقی استفاده می‌کند./ایلنا



مرگ مشکوک حدود ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در میانکاله مازندران

شهاب الدین منتظمی٬ مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست٬ ضمن اشاره به تلف شدن حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله در استان مازندران گفت: «امروز یک گروه پرنده‌شناسی از سازمان محیط زیست به منطقه اعزام شده است و علت تلف شدن پرندگان به‌زودی مشخص می‌شود.»

شهاب الدین منتظمی درباره علت تلف شدن پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله توضیح داد: «بر اساس آخرین آزمایشاتی که سازمان دامپزشکی انجام داده است بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل منتفی است و در نمونه‌های تلفات دو روز گذشته این موضوع رد شده است. امروز کانون تلفات دیگری در میانکاله مشاهده شده که باید آزمایشات لازم روی نمونه‌های آن منطقه نیز صورت گیرد.»

او با اشاره به اینکه همکارانش در دامپزشکی و اداره محیط زیست استان مشغول انجام آزمایشات بیشتر روی نمونه‌های تلف شده هستند، تصریح کرد: «امروز یک گروه پرنده‌شناسی از سازمان محیط زیست به منطقه رفته‌اند و ما منتظر هستیم که نتیجه آزمایشات به ما اعلام شود.»

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست ادامه داد: «آزمایش‌های اورژانسی که شامل آنفولانزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل بود در مرحله اول انجام شد و در مورد بیماری‌های دیگر نیز باید آزمایشات بیشتری صورت گیرد.»

به گفته منتظمی تاکنون بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده که شامل گونه‌های مختلفی از جمله فلامینگو، اردک و چنگر بوده‌اند، تلف شده‌اند همچنین لاشه این پرندگان به‌صورت بهداشتی جمع‌آوری و دفن شده است./ایسنا



حزب اعتماد ملی: حسین کروبی اعتصاب غذا کرده است

حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه٬ به اعتصاب غذای محمدحسین کروبی، فرزند مهدی کروبی در اعتراض به وضعیتش در زندان اشاره کرده و از او خواسته است، زمینه «تحقیقات در شرایط عادی با رعایت الزامات قانونی» در این پرونده را فراهم کند.

در این نامه آمده است که حسین کروبی یک روز بعد از مراجعه مأموران امنیتی در ۲۳ دی‌ماه به منزلش خود را به دادسرا معرفی کرده و از آن زمان در سلول انفرادی زندان اوین در بازداشت موقت به سر می‌برد و ممنوع‌الملاقات است.

در این نامه بازداشت این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ظاهرا به «انتشار نامه‌های آیت‌الله کروبی به مقامات جمهوری اسلامی»  نسبت داده شده و گفته می‌شود، با وجود تلاش‌های وکیل و خانواده حسین کروبی تاکنون هیچ خبر موثقی از سلامتی او دریافت نشده است.

مهدی کروبی، پدر حسین کروبی بعد از ساقط شدن هواپیمای اوکراینی در تهران توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود: «آقای خامنه‌ای یا از فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی آگاه بوده و اجازه “فریب مردم” را داده، یا از آن بی خبر بوده، که در هر دو صورت شرایط رهبری را ندارد.»/حزب اعتماد ملی



خطر جدی اخراج قشم از یونسکو به دلیل تخریب «غار نمکی»

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم، ‌با اعلام این‌که تخریب حریم میراث طبیعی ملی و جهانی «غار نمکی» قشم طبق مستندات قانونی جرم است، گفت: با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات قضایی متعدد برای جلوگیری از این تخریب، عملیات ساخت مرکز پروش میگو نه تنها متوقف نشده، بلکه همچنان ادامه دارد و خطر خروج ژئوپارک قشم را از فهرست جهانی یونسکو، جدی کرده است.

واگذاری اراضی در محدوده طولانی‌ترین غار نمکی جهان به مرکز پرورش میگو به‌عنوان جدی‌ترین تهدید برای خروج ژئوپارک قشم از یونسکو مطرح است. واگذاری اراضی در جزیره قشم از سال ۱۳۹۶ درحالی شروع شد که همان سال، پروژه ژئوپارک این جزیره موفق شد که به فهرست ژئوپارک‌های یونسکو بازگردد. این ژئوپارک یک بار در سال ۱۳۸۵ ثبت جهانی شده بود اما در سال ۱۳۹۱ به دلیل آنچه مشکلات مدیریتی اعلام شد، کارت قرمز گرفت و از این فهرست خارج شد. اینک کارشناسان معتقدند، واگذاری اراضی که بیشتر با هدف احداث اقامتگاه، مرکز پرورش میگو و آبزیان، پلاژ و شهرک‌های صنعتی بوده، این ژئوپارک را بار دیگر در معرض تهدید قرار داده است./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »