اعتراف حسن عباسی به تامین بخشی از بودجه سپاه به روش «گروگان گیری»

زیتون– حسن عباسی٬‌ از فرماندهان سابق سپاه پاسداران٬ عضو سابق شورای مرکزی قرارگاه عمار سپاه و رییس مرکز بررسی‌های دکترینال٬ کمتر از شش پس از آزادی از زندان باز هم جنجال آفرید.

او در یکی از سخنرانی‌های اخیرش مدعی شد که بخشی از بودجۀ سپاه پاسداران، با ارائۀ نمونه‌هائی آشکارا به گروگان‌گیری و باج‌گیری تامین می‌شود.

عباسی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران ایران، در سخنانی تازه‌ای که ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته، می‌گوید «ببینید شیوه بودجه در آوردن سپاه چگونه است؟ [ سپاه] یک جاسوس می‌گیرد [جیسون رضائیان]، و در قبال آزادی‌اش دولت ایران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از آمریکا می‌گیرد؛ یا در قبال خون‌بهای شهید قاسم سلیمانی ۳ میلیارد دلار درآمد خالص از قطر داشته است.»

سخنان حسن عباسی که اینک ویدئوی آن با زیرنویس انگلیسی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مورد انتقاد شدید برخی محافل و رسانه‌های ایران قرار گرفته است.

مصطفی تاج‌زاده٬ فعال سیاسی اصلاح طلب٬ در این رابطه در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «نمی‌توانم آقای #حسن_عباسی را به وابستگی به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه متهم کنم اما می‌توانم مستدلا ثابت کنم که بعد از اقدام تروریستی اخیر دولت امریکا، سخن هیچ مزدوری نمی‌توانست به اندازه سخنرانی وی، جمهوری اسلامی را در موضع اتهام قرار دهد و به #ترامپ و #نتانیاهو یاری رساند.»

رحمت‌اله بیگدلی٬ از مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این رابطه نوشت: «والله، مدعی‌العموم، نیروهای مسلح بالاخص سپاه باید به‌خاطر این خزعبلات و تهمت بزرگ به ایران، جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه حسن عباسی اعلام جرم کنند‌! امثال حسن عباسی در صورت داشتن سلامت روانی‌ باید در زندان وگرنه در تیمارستان تحت مراقبت باشند!»

این سخنان فرمانده پیشین سپاه با واکنش‌های خارجی نیز مواجه شد.

کاتن٬ یکی از اعضای سنای آمریکا٬ درواکنش بە سخنان عباسی:«به همین دلیل است که مجلس سنابایدقانون گروگانگیری بین المللی من راتصویب کند.»

در نهایت امروز (یکشنبه) رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، با رد اظهارات اخیر حسن عباسی، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران درباره «شیوه تامین بودجه سپاه»، گفت: «منطق سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی و جاسوس‌های سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در چارچوب وظایف مصرح و قانونی و یکی از تاثیرگذارترین عملکردهای سپاه است.»

رمضان شریف، در این رابطه تاکید کرد که اظهارات حسن عباسی «دیدگاه و برداشت‌های شخصی» او بوده و «فاقد وجاهت قانونی» است.

سخنگوی سپاه همچنین حسن عباسی را تهدید کرد که «دستگاه‌های متولی امر اظهارات و ادبیات بکار گرفته شده توسط وی را که خارج از روال منطقی است، در چارچوب قانون و مقررات مورد رسیدگی قرار می‌دهند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. “فاجد وجاهت قانونی است”
    بهتر نیست برادران با ادبیات خودشان حرف بزنند ، لابد برای هر حرف زدنی باید قانونی به تصویب برسد و لابد به تائید شورای نگهبان هم برسد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »