? زنده| شورای‌ عالی اصلاح‌ طلبان: زینت‌المجالس انتخابات نخواهیم شد

 



شورای‌ عالی اصلاح‌ طلبان: زینت‌المجالس نخواهیم شد

شورای‌ عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان در بیانیه‌ای از رد صلاحیت ۹۰ درصد نامزدهای خود در انتخابات مجلس یازدهم خبر داد و اعلام کرد که در صورت ادامه این روند برای ۲۳۰ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس نامزد ندارند.

این گروه در بیانیه خود هشدار داد که در صورت تایید نشدن نامزدهایش «زینت‌المجالس انتخابات» نخواهد بود.

بر اساس این بیانیه از هم اکنون، «تکلیف بیش از ۱۶۰ کرسی مجلس، از پیش معلوم است و اساسا هیچ رقابتی در آنها، حتی بین اصولگرایان نیز شکل نخواهد گرفت و در نزدیک ۷۰ کرسی، در بهترین حالت، رقابتی کم رمق فقط بین اصولگرایان برقرار است».

این گروه اعلام کرد که در تهران نیز «حدود ۳۰ نامزد اصلاح‌طلب، شانس رقابتی کم رمق در انتخابات را دارند.»/کانال تلگرامی شورای عالی اصلاح طلبان



عراق دیگر مشتری گاز ایران نخواهد بود

در پی افت شدید صادرات گاز ایران به عراق طی هفته‌های گذشته، وزارت برق عراق اعلام کرده است که به دنبال جایگزینی برای گاز ایران است.

ایران قرارداد صادرات روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز با عراق دارد، اما برای سال جاری، متعهد به صادرات نیمی از این گاز به عراق بود.

این در حالی است که وزارت برق عراق سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه به روزنامه صباح این کشور گفته است که ایران به دلیل کمبود گاز مجبور شده است صادرات روزانه گاز به عراق را به سه میلیون متر مکعب کاهش دهد.

یک سوم برق تولیدی عراق توسط نیروگاه‌هایی انجام می‌شود که سوخت آنها گاز وارداتی از ایران است.

به تازگی بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، نیز گفت که جمهوری اسلامی به‌خاطر تحریم‌های آمریکا قادر به دریافت پول گاز صادراتی به عراق نیست./رادیو فردا



شطرنج‌باز ایرانی: دیگر در بازی حجاب اجباری شرکت نمی‌کنم

میترا حجازی‌پور، شطرنج‌باز ایرانی که بدلیل برداشتن حجاب در جریان مسابقات بین‌المللی از تیم ملی اخراج شد، حجاب برای زنان را «محدودیت» و نه «مصونیت» خواند.

میترا حجازی‌پور نوشته که بعد از سال‌ها تصمیم گرفته «دیگر در ساخت و پرداخت این جرثومه هولناک سهمی نداشته باشم و دیگر در بازیِ ما عاشق حجاب هستیم و با آن مشکلی نداریم، شرکت نکنم.»

او حجاب اجباری را «نماد بارز مسلکی» معرفی کرده که در «آن زن، جنس دوم محسوب می‌شود.»

خانم حجازی‌پور در بخشی از گفت‌و‌گوی خود که در حساب اینستاگرامش، بخش‌هایی از آن را نوشته، اضافه کرده که حجاب اجباری، «انبوه محدودیت‌ها را برای یک زن ایجاد و او را از داشتن حقوق اولیه خود محروم می‌کند. آیا این مصونیت است؟ قاطع می‌گویم، خیر، این ‌تنها و تنها محدودیت است.»

میترا حجازی‌پور در مسابقات جهانی سریع و برق‌آسای جهان به میزبانی مسکو، بدون حجاب اسلامی به مصاف حریفانش رفت.



لغو نمایشگاه‌های آثار باستانی ایران در خارج از کشور به‌دلیل تحریم‌ها

جبرئیل نوکنده٬ رییس کل موزه ملی ایران٬ از لغو نمایشگاه‌های آثار باستانی ایران در خارج از کشور بدلیل خودداری شرکت‌های بیمه‌گذار از بیمه اشیا تاریخی ایرانی خبر داد.

جبرئیل نوکنده گفت که این اقدام شرکت‌های بیمه‌گذار ناشی از تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است.

نوکنده خبر داد که باتوجه به تشدید تحریم‌ها علیه ایران، «شرکت‌های بیمه‌ که قرار بود اشیای تاریخی ایران و آلمان را بیمه کنند، اعلام کردند که نمی‌توانند این کار را انجام دهند.»

او با هشدار نسبت به خسارت دیدن میراث فرهنگی ایران از «شرایط سیاسی بحرانی»، آخرین نمایشگاه آثار باستانی ایران در آلمان را نزدیک به سه سال پیش دانست.

به گفته نوکنده، آن نمایشگاه به خوبی برگزار شد، «اما شرایط کنونی سبب شد تا مدیران آلمانی نیز به کما بروند.»/ایلنا


تتلو در ترکیه بازداشت شد


شعله‌سعدی با حکم دادگاه تجدید نظر تبرئه شد

آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی، دو وکیل دادگستری که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شده بودند، با حکم دادگاه تجدید نظر تبرئه شدند.

ابوذر نصراللهی، وکیل مدافع آرش کیخسروی ضمن اعلام این خبر گفت: «پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات، دادسرا پرونده متهمان را با صدرو کیفرخواست با عناوین اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و علیه نظام به شعبه دادگاه ۱۵ انقلاب ارسال کرد که دادگاه پس از تشکیل جلسه دادرسی، متهمان را در ارتباط با اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال حبس و فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم کرد.»

آرش کیخسروی و قاسم شعله‌سعدی ۲۷ مرداد سال گذشته در تجمعی در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد. پرونده در پی اعتراض متهمان به حکم صادره برای  رسیدگی به دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال می‌شود. جلسه دادگاه تجدیدنظر این پرونده دو هفته پیش برگزار شد.

وکیل مدافع کیخسروی گفت: «با توجه به دفاعیات ارائه شده در جلسه تجدید نظر، بر اساس حکمی که به تازگی از سوی دادگاه ابلاغ شده است، کیخسروی و شعله‌سعدی از هر دو عنوان اتهامی تبرئه و دادنامه شعبه بدوی نقض شد.»/ایرنا



تکذیب مشاهده مبتلایان به ویروس کرونا در چند استان ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با تکذیب شایعه ابتلای یک نفر به بیمار کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: «تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در جنوب این استان گزارش نشده است.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در گفت‌وگویی مشابه مشاهده سه مورد ابتلای به بیماری کرونا را در این استان تکذیب کرد./ایلنا



طرح نمایندگان مجلس برای خروج ایران از NPT

نمایندگان مجلس امروز طرح خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای (NPT) را به هیئت رییسه تقدیم کردند./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »