خانواده برخی از قربانیان هواپیمای اکراینی اجازه خروج از کشور را نیافتند

زیتون– خانواده برخی از قربانیان هواپیمای مسافربری اکراین اجازه خروج از ایران را نیافتند.

ایران اینترنشنال خبر داد که ماموران فرودگاه بین‌المللی تهران مانع خروج اعضای خانواده تعدادی از کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی از ایران و سفر آنها به کانادا برای شرکت در مراسم خاکسپاری و یادبود فرزندان‌شان شدند.

کاربران فضای مجازی خبر دادند که مشخصا خانواده پریسا اقبالیون٬ با وجود اینکه کانادا برای ایشان ویزای سفر صادر کرده بود٬ اجازه خروج از ایران نیافتند.

هواپیمای مسافربری اوکراین صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه ساعاتی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های محل استقرار نیروهای آمریکایی، هدف پدافند موشکی ایران قرار گرفت و سقوط کرد.

در مجموع سه فیلم متفاوت از لحظه برخورد موشک با این هواپیمای مسافربری و صحنه سقوط آن در شبکه‌های مجازی منتشر شد.

اکانتی که اولین فیلم را منتشر کرده بود٬ چند ساعت پس از انتشار آن فیلم که کامل‌ترین فیلم منتشر شده نیز بود٬ از شبکه اجتماعی توییتر حذف شد.

ایران ابتدا گزارش‌ها از هدف گرفتن پرواز ۷۵۲ خطوط بین‌المللی اوکراین از تهران به کی یف را تکذیب می‌کرد و یک سخنگوی دولت حتی کشورهای غربی را به «دروغگویی و مشارکت در جنگ روانی» متهم کرد.

هواپیمای مسافربری اکراین دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی تهران در جنوب غربی این شهر هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

قربانیان شامل ده‌ها ایران و کانادایی، و همچنین از افغانستان، اوکراین، بریتانیا و آلمان بودند.

تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف به عزای کشته شدگان این پرواز نشستند که اغلب نیز با خشونت ماموران امنیتی مواجه شدند.

پیشتر علی‌اصغر گرجی، عموی پونه گرجی، یکی از قربانیان حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری به دست سپاه، در یک پست فیس‌بوکی از ثبت شکایت علیه آیت‌الله خامنه‌ای و سپاه پاسداران در این رابطه خبر داده بود.

او ساقط کردن هواپیما را «عمل تروریستی» خوانده و می‌گوید که «بعضی از خانواده‌های قربانیان» اقدام به شکایت و ثبت آن در دادگاه انتاریوی کانادا کرده‌اند.

او همچنین نوشت که خانواده‌های قربانیان قرار است به «دادگاه بین‌المللی جنایی» نیز شکایت کنند.

علی‌اصغر گرجی به تعداد و اسامی خانواده‌های شاکی اشاره نکرده و توضیح داده است که «به خاطر فشارهای احتمالی» جمهوری اسلامی، اسامی افرادی که پیگیر شکایت هستند «ناشناس» می‌ماند.

او از سایر خانواده‌ها خواسته است که به جمع شاکیان این پرونده بپیوندند.

پونه گرجی که همراه با همسرش آرش ضرابی ساکن کانادا بودند، از جمله ۱۷۶ نفری بودند که در حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی با شلیک دو موشک سپاه پاسداران جان باختند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »