? زنده| پارلمان اروپا برگزیت را تصویب کرد

 

 


پارلمان اروپا برگزیت را تصویب کرد


مردم شهر  ووهان چین از بالکن خانه‌هایشان فریاد مبارزه با کروناویروس سر داده و به یکدیگر روحیه می‌دهند. ساکنان شهر ۱۱ میلیونی در خانه‌های خود حبس شده تا از شر ویروس کشنده در امان بمانند.


علی لاریجانی به روسای مجلس کشورهای اسلامی: با «معامله قرن» مقابله کنید

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در نامه‌ای به روسای مجلس کشورهای اسلامی خواستار مقابله با طرح «معامله قرن» شده است.

او در بخشی از این نامه آورده است: «رییس جمهور آمریکا بدون مراجعه به سازمان های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و مشورت با طرف های فلسطینی، صرفا براساس مصالح و منافع شخصی و حزبی و صهیونیستی، تلاش دارد تا اشغال یک سرزمین امت اسلامی را با توسل به زور، رسمی جلوه گر سازد و حقوق مسلم یک ملت مقاوم را به نفع عده ای صهیونیست مصادره نماید.»

 



سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: همه نامزدهای مجلس ایران «هم‌شکل» هستند

مورگن اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات مجلس ایران واکنش نشان داده و  به آن انتقاد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توییتی نوشته است: شورای نگهبان که اعضای آن منصوب خامنه ای هستند، اغلب نامزدهای انتخابات مجلس ایران را رد صلاحیت کرده است. بی جهت نیست که همه نامزدهای باقی‌مانده هم شکل هستند.»



واکنش‌ محمود عباس به طرح «معامله قرن»: نه، نه، نه

محمود عباس، رئیس‌جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنشی تند به طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه، موسوم به معامله قرن، گفته هیچ سرزمین فلسطینی بدون آن که بیت المقدس پایتخت آن باشد قابل تصور نیست. همزمان بنیامین نتانیاهو از به رای گذاشتن الحاق بخش‌های از سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه به خاک اسرائیل در جلسه یکشنبه آتی دولت این کشور سخن گفته است.

روز گذشته دوتالد ترامپ به همراه بنیامین نتانیاهو از «معامله قرن» به عنوان طرح صلح فلسطین اسراییل پرده برداشتند و این در حالی بود که محمود عباس در مخالفت با این طرخ به تماس تلفنی واشنگتن هم پاسخ نداد.

محمود عباس عصر سه‌شنبه، ۲۸ ژانویه، و پس از حضور در جلسه اضطراری کابینه تشکیلات فلسطینی گفت: «ما با این طرح از ابتدا مخالف بوده‌ایم و اکنون هم مخالفیم… هزار بار گفته ایم نه، نه، نه».


آمریکا برخی از معافیت‌ها از تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کند

بنا به گفته برخی منابع آمریکایی دولت ترامپ معافیت‌های هسته‌ای ایران را برای دو ماه دیگر تمدید می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ «دو مقام مطلع» آمریکایی اعلام کرده‌اند‌ که دولت ترامپ قرار است معافیت از تحریم‌های هسته‌ای ایران را برای ۶۰ روز دیگر تمدید کند.

این منابع همچنین مدعی شده‌اند که واشنگتن در شرف اعلام تحریم‌هایی علیه سازمان انرژی اتمی ایران و علی اکبر صالحی، رئیس این سازمان است.


پادشاه عربستان: موضعمان درباره فلسطین تغییر نکرده


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »