احضار کاردار ایران به وزارت خارجه آلمان

زیتون– رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که وزارت خارجه آلمان کاردار ایران را در ارتباط با دستگیری یک تبعه آلمانی-افغانستانی به اتهام «جاسوسی برای ایران» احضار کرده است.

۲۶ دی ماه  دادستانی فدرال آلمان اعلام کرده که یک مشاور زبانی و فرهنگی شاغل در ارتش این کشور را به ظن جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت کرده است.

 دادستانی فدرال آلمان خبر داد که نام این فرد پنجاه ساله را عبدالحمید س. است و این مظنون در منطقه راینلاند در غرب آلمان دستگیر شده است.

دوچه وله یک روز بعد در همین رابطه نوشت که یک روزنامه آلمانی جزئیات تازه‌ای از جاسوس احتمالی ایران در آلمان منتشر کرده است. این جاسوس در واحدی مشغول به کار بوده که «گفت‌وگوهای خصمانه» را شنود و فعالیت فرستند‌ه‌های دشمن را مختل می‌کند.

روزنامه آلمانی زود دویچه جاسوس احتمالی ایران در ارتش آلمان را «جاسوسی میان جاسوس‌ها» خوانده است. این روزنامه نوشته است مظنون بازداشت شده عضو “گردان نبرد الکترونیک” ارتش آلمان مستقر در استان راینلند-فالتس بوده است.

متخصصان این گردان «گفت‌وگوهای خصمانه» را شنود می‌کنند و فعالیت فرستند‌ه‌های دشمن را مختل می‌کنند و از ارتباط رادیویی ارتش آلمان حفاظت می‌کنند.

شب گذشته اما بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت خارجه٬ با انتقاد از انتشار گزارش‌ها درباره بازداشت فردی در ارتش آلمان به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی گفت که هدف این گزارش‌ها تلاش برای «تخریب روابط ایران و اروپا» است. وی ارتباط فرد بازداشت‌شده با ایران را رد کرد.

بهرام قاسمی شامگاه شنبه، ۲۹ دی، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: « از شنیدن این خبر در بحبوحه اتهام‌زنی‌های امنیتی ناروا و طراحی‌شده توسط آنانی که به دنبال تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم و حساس هستند، تعجب نمی‌کنیم.»

وی تاکید کرد که روابط ایران و اروپا به ویژه سه کشور دخیل در برجام «دشمنان و معاندینی دارد که از هر کوشش، اتهام و ادعایی برای تیره‌کردن این روابط فروگذار نمی‌کنند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »